Timvikariat inom förskola, fritidshem, måltidsservice samt vård och omsorg - intresseanmälan
Den här tjänsten kräver inloggningI den här e-tjänsten kan du lämna intresseanmälan för att arbeta som timvikarie inom
- förskola och fritidshem
- måltidsservice
- vård och omsorg.
Bemanningsenheten kontaktar dig inom två veckor efter att vi har fått din intresseanmälan.
Om du får erbjudande om arbete med barn behöver du lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Du kan läsa mer på www.alvkarleby.se/intresseanmalan.
Om e-tjänsten
I e-tjänsten går du igenom ett antal steg där du fyller i uppgifter och tar del av information.
När din intresseanmälan är inskickad får du en bekräftelse i e-tjänsten och även ett meddelande till den e-postadress du angett.
E-tjänsten kräver att du legitimerar dig med e-legitimation. Ring bemanningsenheten på 026-833 13 om du saknar e-legitimation. Du som har skyddad identitet ska inte använda e-tjänsten. Du kan istället lämna din intresseanmälan via telefon.
Nu går det att få de flesta typer av utdrag från polisens belastningsregister till din digitala brevlåda. Utdraget kan sedan kontrolleras av exempelvis arbetsgivaren eller föreningen via polisens kontrolltjänst.
Du som gör en begäran om utdrag väljer själv om du vill få det som fysisk post eller som digital post – förutsatt att du har en digital brevlåda (Kivra, Billo eller Min myndighetspost).
Det är enbart de utdrag som inte innehåller någon belastning, det vill säga ”tomma” utdrag, som skickas ut som digital post. Utdrag som innehåller en belastning skickas som fysisk post.
Dessa utdrag kan du få som digital post:
- Arbete i skola och förskola.
- Arbete med barn med funktionsnedsättning (LSS).
Dessa utdrag kan i nuläget inte fås som digital post:
- Kontroll av egna uppgifter.
- Utdrag att använda utomlands.
Digitala utdrag ökar tillgängligheten
Möjligheten att få utdraget till din digitala brevlåda gör att det är nära till hands hela tiden. Utdraget kan du sedan visas upp via mobil eller dator för den som ska ta del av det, till exempel en arbetsgivare eller en förening. Du kan även skicka det som pdf via mejl från din digitala brevlåda.
Äktheten kan kontrolleras
För dig som ska kontrollera registerutdraget, till exempel som arbetsgivare eller förening, finns en kontrolltjänst. Genom att mata in uppgifter från utdraget kontrolleras att det digitala utdraget är äkta och har utfärdats av polisen.
Utdrag som skickas som fysisk post kan inte verifieras via kontrolltjänsten.
På polisens webbplats kan du läsa mer: Digitalt registerutdrag
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vi behöver behandla dina personuppgifter för att kunna bedöma din intresseanmälan, kommunicera med dig och för att kunna se om dina önskemål matchar med verksamheternas behov. Behandlingen sker i den här e-tjänsteplattformen, som bemanningsenheten även använder som stöd i hanteringsprocessen.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Intresseanmälan tas bort efter tre månader.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Omsorgsnämnden
omsorgsnamnden@alvkarleby.se
Bemanningsenheten
bemanningen@alvkarleby.se
026-83313
www.alvkarleby.se/intresseanmalan
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Sökande
- Arbetsområde
- CV och personligt brev
- Övriga uppgifter
- Förhandsgranska
- Skicka in